وزیر کشور درباره علت فاصله یک ماهه میان انتخابات تا تحلیف رئیس جمهور گفت: زمان برگزاری مراسم تحلیف با لحاظ برخی محدودیت‌ها و بر اساس توافق و هماهنگی که با رئیس‌جمهور منتخب تعیین شده و و در این رابطه منع قانونی و حقوقی وجود ندارد.

 مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب زودتر از ۱۵ مرداد برگزار می‌شود/ ادامه کار سرپرست دولت منع قانونی ندارد

احمد وحیدی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در خصوص دلیل فاصله زیاد یک ماهه میان انتخابات تا مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب که سبب شده برخی چهره های اصلاح طلب آنرا عامدانه و برای اتمام برخی کارها از سوی اصولگرایان بدانند، همچنین طرح برخی شبهات در مرود وجاهت قانونی سرپرستی دولت پس از مهلت ۵۰ روزه برای برگزاری انتخابات گفت: طبق قانون اساسی مدت برگزاری تا انتخاب رییس‌جمهور ۵۰ روز تعیین شده است و قانون درباره مازاد روزهایی که سرپرست ریاست جمهوری انجام وظیفه کند، چیزی تعیین نکرده است و البته منبع قانونی هم در این زمینه وجود ندارد.

مراسم تحلیف زودتر از ۱۵ مرداد برگزار می‌شود

وی افزود: اما زمان خاصی برای برگزاری جلسه تحلیف در قانون اساسی ذکر نشده است. البته تاریخ ۱۵ مرداد نیز ظاهراً قطعی نیست و  احتمالاً این مراسم زودتر انجام می‌شود. به هر حال محدودیت‌هایی بوده که باید در نظر گرفته شود. بر اساس توافق و هماهنگی که با رئیس‌جمهور منتخب صورت گرفته، جلسه تحلیف با مدیریت مجلس برگزار خواهد شد و در این رابطه منع قانونی و حقوقی وجود ندارد.

دفتر ترکیش ایرلاین رفع پلمپ شد

وزیر کشور در پاسخ به سوال دیگر  خبرنگار قدس آنلاین درباره پلمپ دفتر هواپیمایی ترکیه و انتقاد برخی نزدیکان رئیس جمهور منتخب از این اتفاق و معنادار خواندن آن به دلیل همزمانی با تماس تلفنی اردوغان و پزشکیان، تصریح کرد: من در جریان این اتفاق نبودم و در رسانه‌ها دیدم  ولی بعد گزارش دادن که  کارکنان آن دفتر تخلفاتی داشتند و با پلیس درگیر شدند که در نتیجه این دفتر پلمپ شد اما مسئله مهمی نبود و امروز هم این دفتر رفع پلمپ شد.

گذرنامه های زیارتی کماکان برای اربعین مورد قبول است

وحیدی در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین تدابیر برای برگزاری مراسم اربعین گفت: قرار است فردا یا پس فردا به اتفاق وزیر کشور عراق از مرزهای مشترک بازدید و مسائل را بررسی کنیم تا امسال هم مراسم اربعین به خوبی برگزار شود.

وی در مورد تمدید گذرنامه های زیارتی هم اظهار داشت: آنهایی که گذرنامه عادی دارند و این گذرنامه‌ها مدت کافی دارد می‌توانند از آن استفاده کنند البته گذرنامه های زیارتی هم مورد قبول است و می‌توانند استفاده کنند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در حمل و نقل بین جاده‌ای کمبود داریم، اظهار داشت: مجوز خرید ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس داده شده، اما خریداری نشده است. امید به خود مردم است. تا امسال نیز مثل سال گذشته که ۸۵ درصد ترددها با وسایل شخصی، تاکسی‌های اینترنتی و اتوبوس‌های خودِ مردم انجام گرفت، امیدوارم امسال نیز با همکاری خودِ مردم این اتفاق تکرار شود و البته از حمل و نقل هوایی و ناوگان دستگاه‌ها و ادارات دولتی نیز استفاده خواهد شد.

افرادی که به حافظان امنیت در انتخابات حمله کردند دستگیر شدند

وی امنیت مرزها با طرف عراقی را «بسیار خوب» توصیف کرد و خاطر نشان کرد: تعداد زیادی از افرادی که به نیروهای فراجا در انتخابات اخیر حمله کردند، دستگیر شدند. دستگاههای نظامی، امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی به خوبی مسلط هستند و با افراد ناامن کننده برخورد می‌کنند، قرارگاه حمزه نیز اخیرا به جمع این دستگاه اضافه شده و مسوولیت‌هایش را در حوزه برقراری امنیت انجام می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.